آنچه باید درباره دندانپزشکی بعد از عمل بینی بدانید!

آنچه باید درباره دندانپزشکی بعد از عمل بینی بدانید!
کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد
جهت دریافت نوبت از کلینیک بارانا با شماره های درج شده در تصویر تماس بگیرید.

اگر قصد دارید جراحی بینی انجام دهید یا به تازگی جراحی داشته اید و میخواهید برای انجام خدمات درمانی یا زیبایی دندانپزشکی هم اقدام کنید در نظر داشته باشید که به دلیل کم بودن فاصله بینی و دندان ها، این دو عمل تاثیر مستقیمی بر نتیجه یکدیگر دارند.

دو مسئله بسیار مهم که برای انجام خدمات دندانپزشکی بعد از عمل بینی باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

1- گذراندن دوره نقاهت: در طول انجام خدمات دندانپزشکی احتمال ایجاد فشار از طریق دهان به بینی شما بسیار زیاد است، پس حتما باید دوره نقاهت خود را بطور کامل گذرانده باشید.

2- تنفس بدون مشکل: شما باید کاملا قادر به تنفس از طریق بینی بدون هیچ مشکلی باشید.

به طور کلی پزشکان همواره توصیه می‌کنند که بیماران در بین درمان‌های تهاجمی خود فاصله‌ی لازم را برای جبران ضعف و خستگی بدن و همچنین خون از دست رفته رعایت کنند تا نتیجه‌ی مطلوبی از عمل و درمان خود داشته باشند.

سابقه‌ی عمل بینی از مواردی است که دانستن آن برای دندانپزشک بسیار مهم است و باید حتما آن را به اطلاع دندانپزشک برسانید، به طور میانگین خدمات دندانپزشکی بهتر است 1 الی 6 ماه پس از عمل بینی انجام شوند اما این زمان وابسته به شدت تهاجمی بودن نوع درمان دندان می باشد.

چرا بلافاصله بعد از عمل بینی نباید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

در  ابتدا باید توجه داشته باشید که پس از عمل بینی شما تا مدتی قادر به تنفس از راه بینی خود نخواهید بود و اگر به دندانپزشک مراجعه کنید، حین درمان راه تنفس شما از طریق دهان نیز دچار مشکل می‌شود و این می‌تواند هم درمان دندان شما را با مشکل مواجه کند هم به بینی شما آسیب برساند.

همچنین بدن افراد پس از عمل بینی تا مدتی ضعیف خواهد بود و خدمات دندان نیز در دهان و نزدیکی بینی انجام می‌شود، فشار زیادی را بر بیمار تحمیل می‌کند، این موضوع درصورتی که عمل بینی به تازگی انجام گرفته باشد می‌تواند باعث آسیب‌ به بافت بینی شود.

پس توصیه می‌شود که اگر انتظار درمان و عملی موفقیت آمیزی دارید، دوره‌ای به بدنتان فرصت دهید تا انرژی و توان از دست رفته‌ی خود را بازیابد.

برای انجام ایمپلنت چه مدت بعد از عمل بینی باید اقدام کرد؟

ایمپلنت دندان جز خدمات تهاجمی است که برای انجام آن بعد از عمل بینی باید دوره استراحت طولانی تری سپری شود. زمان انجام ایمپلنت بعد از عمل بینی باید با مشورت جراح و دندانپزشک مشخص شود اما به طور معمول با گذشت 6 ماه از عمل بینی امکان ایمپلنت دندان وجود دارد.

اگر قبل از عمل بینی مراحل اولیه کاشت ایمپلنت را انجام داده اید باید تا اتمام طول درمان و بهبود کامل که حداقل سه ماه زمان می‌برد صبر کنید و سپس برای جراحی بینی اقدام کنید. پیش بردن همزمانِ این دو عمل (جراحی بینی و کاشت ایمپلنت) به دلیل تهاجمی و سنگین بودن آن ها، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ایمپلنت بعد از عمل بینی
ایمپلنت درمانی پر فشار و سخت است که انجام همزمان آن با جراحی بینی باعث ضعیف شدن بدن خواهد شد.

بهترین زمان برای کشیدن دندان بعد از عمل بینی

زمان مناسب برای کشیدن دندان بعد از جراحی بینی به دو عامل بستگی دارد:

  • موقعیت قرار گیری دندان (فک بالا یا پایین)
  • نوع دندان

برای مثال زمان مورد نیاز برای کشیدن دندان آسیا فک بالا بعد از عمل بینی 6 ماه و برای آسیا فک پایین 4 ماه می باشد. این زمان برای دندان های عقل فک بالا 8 و فک پایین 6 ماه است.

آیا امکان انجام ارتودنسی و عمل بینی به صورت همزمان وجود دارد؟

افراد زیادی هستند که قبل از عمل بینی داری ارتودنسی هستند این موضوع ممنوعیتی برای جراحی بینی ایجاد نمیکند اما بهتر است پس از تکمیل دوره ارتودنسی برای آن اقدام کنید. چون یکی از مهم ترین فاکتوری هایی که جراح بینی برای خلق نتیجه ی ایده آل به آن توجه میکند، فرم لب‌ها است. بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسی، فرم لب ها و موقعیت قرار گیری فک تغییر میکند بنابراین پزشکان توصیه میکنند جراحی بینی را به بعد از کامل شدن درمان ارتودنسی خود موکول کنید.

در مقاله ارتودنسی دندان در مشهد اطلاعات کامل تری از مراحل، طول درمان، عوارض و مزایای ارتودنسی بخوانید.

نکته ی قابل توجهی که در رابطه با ارتودنسی بعد از عمل بینی باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر نیاز به کشیدن دندان بود باید زمان لازم برای این کار(کشیدن دندان) از جراحی بینی گذشته باشد. اگر احتیاج به کشیدن دندان نبود باید حداقل یکماه صبر کنید و سپس با مشورت پزشک برای ارتودنسی اقدام کنید. حتما این موضوع را با دندانپزشک خود هم در میان بگذارید تا حین تنظیم سیم و براکت ها با احتیاط بیشتری عمل کند.

ارتودنسی بعد از عمل بینی
بهترین زمان برای ارتودنسی دندان قبل از جراحی بینی است

لمینت و کامپوزیت دندان بعد از عمل بینی یا قبلِ آن؟

محدودیتی برای انجام لمینت یا کامپوزیت قبل و بعد از عمل بینی وجود ندارد اما توصیه پزشکان این است که جراحی بینی را در اولویت قرار دهید چون احتمال آسیب دیدن لمینت یا کامپوزیت ها در زمان انجام پروسه جراحی وجود دارد.

چنانچه عمل بینی انجام داده اید برای لمینت یا کامپوزیت دندان های خود بهتر است 2 ماه صبر کنید تا بینی شما آسیب نبیند.

عصب کشی پس از جراحی بینی

عصب کشی دندان یکی دیگر از خدمات تهاجمی دندانپزشکی است که حین انجام آن فشار زیادی به بیمار وارد می‌شود به همین دلیل نباید بلافاصله بعد از جراحی بینی برای عصب کشی انجام داد. بهترین زمان برای این کار، 4 ماه پس از عمل بینی می‌باشد. بنابراین اگر دندان پوسیده دارید حتما قبل از جراحی بینی آن را درمان کنید چون ممکن است بعد از عمل میزان پوسیدگی افزایش یابد و متحمل درد زیادی شوید.

عصب کشی بعد از جراحی بینی
اگر به صورت اورژانسی به عصب کشی احتیاج داشتید با رضایت شفاهی خودتان، دندانپزشک این کار را انجام خواهد داد.

خدمات کم تهاجمی دندانپزشکی بعد از عمل بینی

منظور از خدمات کم تهاجمی دندانپزشکی تمام خدماتی است که حین انجام آن ها فشار زیادی به فرد وارد نمیشود و دوره نقاهت آن هم کوتاه و بدون عوارض می‌باشد. بلیچینگ دندان، جرمگیری، روکش دندان، پر کردن سطحی مثال هایی از این خدمات هستند که زمان مناسب برای انجام آن ها 1 یا حداکثر 2 ماه بعد از عمل بینی می باشد.

کلام آخر

کلینیک دندانپزشکی بارانا مشهد، یکی از مراکز معتبر زیبایی و درمانی دندانپزشکی است که تمامی خدمات ذکر شده را تحت نظر بهترین متخصصین و با تجهیزات کامل انجام میدهد.

برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره های 09157609009 – 05137609009 تماس حاصل فرمایید.   

آنچه باید درباره دندانپزشکی بعد از عمل ...

[caption id="attachment_3328" align="aligncenter" width="800"] جهت دریافت نوبت از کلینیک بارانا با شماره های درج شده در تصویر تماس بگیرید.[/caption] اگر قصد دارید جراحی بینی انجام دهید یا به تازگی جراحی داشته اید و میخواهید برای انجام خدمات درمانی ...

فیلم عمل بینی گوشتی در مشهد فیلم عمل بینی گوشتی در مشهد کاملا واقع ...

فیلم عمل بینی گوشتی در مشهد توسط دکتر مهدی رمضانی بهترین جراح بینی گوشتی مشهد و فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی. در این ویدئو عمل بینی گوشتی زنانه به روش باز انجام می شود. همچنین نوک بینی گوشتی بیمار با استفاده از غضروف تیغه بینی نیز تقویت می ...

عمل بینی عمل بینی چگونه انجام می شود ؟ ...

عمل بینی یا جراحی زیبایی بینی که به آن رینوپلاستی نیز گفته می شود یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی است. در طی 20 سال گذشته عمل بینی توسط جراحان بینی با تکنیک حذف استخوان، غضروف و پوست اضافه در حین حفظ آناتومی بومی و تقویت غضروفی انجام می ش ...

عمل بینی در مشهد عمل بینی در مشهد ؛ هزینه، مراحل، بیمار ...

عمل بینی در مشهد طی سال های اخیر توسط جراحان بینی بسیاری انجام می شود. اما مهم است که شما بتوانید بهترین جراح عمل بینی مشهد را انتخاب کنید. همچنین قبل از جراحی بینی ، برای دستیابی به بهترین نتیجه عمل بینی ، اطلاعاتی درباره نکات مهم مراحل عمل بینی ، ق ...

عمل بینی گوشتی در مشهد عمل بینی گوشتی مشهد ؛ هزینه و عکس ...

عمل بینی گوشتی در مشهد . به بینی هایی با پوست ضخیم، چرب، دارای منافذ باز و غضروف کمتر بینی گوشتی گفته می شود. در عمل بینی گوشتی معمولا نوک بینی کوچک و با پایه غضروفی تقویت می شود. زیرا نوک بینی گوشتی معمولا پهن و بزرگ است و سوراخ های بینی بزرگتر از ح ...

کافئین بعد از عمل بینی مصرف کافئین بعد از عمل بینی از چه زمان ...

خوردن کافئین بعد از عمل بینی چه مشکلاتی ایجاد می کند ؟ خوردن قهوه بعد از عمل بینی یا مصرف چای بعد از عمل بینی را از چه زمانی می توان شروع کرد ؟ میزان کافئین چای سبز چقدر است ؟ به طور کلی نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مانند چایی، قهوه، انواع نوشابه ه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.